Tylön Runt

Hmm..Det var länge sedan vi skrev något här. I helgen var det i alla fall Tylön Runt en tävling som vi alla gillar. Prognoserna visade på 6-8 m/s så vi hade höga förväntningar. Men som vanligt i år så blev inget av det utan lättvind istället. Jag tycker ändå att vi gjorde ett väldigt bra race och landade som 7:a av 17 med fyra minuter fram till täten. Det var lite roligt att se hur det skiljer sig i de olika vindarna. Vi hade Blink med oss under stora delar av loppet och när vinden gick ner till 2-3 m/s så tappar vi direkt men när det kom en pust på 5-6 m/s så drar vi ifrån. Ja någon gång borde det ju bli våra vindar men i år tycker jag bara att det varit lättvind eller kuling...
Besättningen var i alla fall kanon. Christian på fördäck med Sara som hjälp, Tom som alltiallo på mitten, Joel med Isac som hjälp på fockskot och spinnakertrim, Axel på storen och lilla jag höll i pinnen. Vi hade lite problem vid en nedtagning av spinnakern annars tycker jag att manövrarna var super. Så hade vi fått lite tryck i seglen hela vägen i stället för bitvis så hade vi varit topp tre men så blev det inte...
Nu tar Saphira semester och försvinner upp i Bohuslän. Något Small ships race blir det tyvärr inte heller då Axel och Tom seglar SM i Feva den helgen så det är först till tisdagarna vi är på G igen.

Trevligt semester på er!     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0