Tisdag

Äntligen funkar båten som den skall igen. I lördags var vi ute en runda för att se om motorn funkade ordentligt även vid belastning. I början dog den när jag höjde varvtalet men efter ett tag så kunde man höja varvtalet mer och mer. Full gas ville den dock inte vara med om. Men i går lunch var jag nere och körde en runda till och då hostade den till vid full gas och sen gick det bra. Stax över 7 knop med den elaka botten jag har just nu är helt ok. Körde också ut på havet och 6 knop i motvind 10m/s och vågor gick helt ok. Så nu hoppas jag att den skall vara snäll några år framöver.
Skönast var ändå när jag kört en bit ut och sen stängde av motorn och gick för segel hem igen.
Saphira is back!

Tyvärr så fick mina norska chefer för sig att de borde träffa mig i Strängnäs på onsdag morgon så dagens segling fick utebli. Nästa tisdag är vi dock tillbaka på banan.

Kommentarer
Postat av: Johan Sölve

Gött att höra! Synd att du missade gårdagen, det var en riktig höjdare.

2009-09-09 @ 14:30:40
URL: http://www.libelle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0