Bättre sent än aldrig



Ja så här har det sett ut större delen av sommaren. En ituplockad motor som väntar på delar.
Jag skulle kunna skriva en hel bok om hur illa jag tycker att Yanmar har hanterat detta men jag vet inte om det skulle hjälpa något. De misslyckades i alla fall på alla beställningar som gjordes. 
Intressantast var nog när en beställning helt enkelt försvann och inte fanns. 
Jag frågade då om de hade någon form av kvalitetssystem men det visste han inget om. Så frågade jag om de inte skickade någon form av ordererkännande till sina kunder och nä det gjorde de inte.
Men hur vet era kunder då om ni har mottagit orden? Nä det vet de inte men saknar de något får de väl ringa.... 
Känns verkligen som 2009!   

I alla fall så fick vi igång motorn i går efter att ha bytt startmotor, spridare och sen renoverat hela toppen. Det var en ventil som pajat helt därav hela den här processen. Så nu väntar en provkörning ev. i morgon em innan jag vågar tro att det funkar helt. Där efter skall vi vara redo för race igen.

Tråkigast i den här historien var att 3 veckors semester i båten helt försvann. Det blev en veckas fjällvandring och fiske i stället vilket var ok det också men kanske inte så som vi tänkt.



Så där en 1000 m fel...

Kommentarer
Postat av: Johan Sölve

Riktigt tråkigt att få en hel sommar sumpad på det här sättet. Hoppas det funkar bra nu!

En fördel är visserligen att jolleseglarna fått lite mer uppmärksamhet...

2009-09-05 @ 12:43:37
URL: http://www.libelle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0