Pyspunka...

Ja inte var det mycket till vind i går inte. När vi kom ner till hamnen så hade man redan blåst av tävling pga för lite vind. Vi bestämde att vi ändå skulle ut och rasta oss lite tillsammans med våra kappseglande båtgrannar och då kom vinden. Även tävlingsledningen såg den så det blev riktig start ändå.
Lite förvirrande kan jag tycka att det är i starten då man tutar för vissa båtar men inte för andra? Jag höll mig på rätt sida linjen för länge bara för att jag trodde att det skulle komma en signal då det gjorde det för båten innan. Antingen ger man signal för alla båtar eller ingen (endast signal vid tjuvstart). På väg ut ur hamnen var det fortfarande vind men sedan gick det ner och låg runt 1-1,5 m/s. Vi fortsatte segla och tyckte nog att vi körde bra i den ultralätta vinden och seglade om många båtar. Bevis finns på  http://www.swe595.se/ - Kul att se er "in action" Daniel. Fin båt och fina segel. Ni kan nog bli farliga lite längre fram.
Vid kryssbojen hamnde vi en strömfåra och typ backade ett tag. Tillslut kunde vi i alla fall ta oss runt bojen som en av de få som faktiskt kom så långt. Där satte vi spinn och fick ett fint driv med farter upp mot 4 knop men då såg vi att alla andra packade ihop och åkte hem så vi följde deras exempel.

Med förhoppning om bättre vindar nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0