Back in town

Så var man tillbaka i verkligheten igen. Solen och värmen har åter ersatts av kyla och regn men det är trots allt gott om vårblommor i rabatterna så våren kommer nog ändå.
Veckan i Lanzarote var helt godkänd sol, värme och bad gjorde gott för trötta kroppar och hjärnor.
Hur gick det då med bilderna på Ericssonbåtarna. Jo efter att ha fått ledigt några timmar från familjen tog jag mig bort till Puerto Calero. En liten exklusiv hamnort där engelsmännen gick i skepparmössor och vita handskar och sa "O dear what a small boat" till allt under 15 meter...
Men när jag väl kom dit så var det inte en Ericssonbåt i sikte. Själva basen hittade jag dock ganska snart och ett försök att gå ut dit stoppades snabbt av en mopedburen hamnvakt. Efter någon timmas strosande bland roliga båtar bestämde jag mig för att det fick vara nog av väntande och börja de gå hemmåt men när jag vände mig om på vägen upp till hyrbilen så fick jag faktiskt se dem! Och det gick fort!
image193

Men de var på väg in och seglen gick ner ganska omgående. Några detaljbilder gick tyvärr inte att få till då den mopedburna hamnvaktens kompis fick till uppgift att se till så att jag inte hamnade på fel brygga igen...
En sak som jag dock la märke till var att den första båten var rejält mycket kantigare i aktern än båt nr 2.
Man ser det ganska tydligt på bilderna i övrigt är de relativt lika varandra.

image194

image195
image196image197

image198
image199image200
image201
image202image203



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0