Fiolstag

På Ven runt drog vi sönder ena spridaren till fiolstaget då spinnakern hamnade i vattnet och fallet gick emot fiolen (i 13m/s). I dag på lunchen var jag uppe i masten för att se om jag kunde få till en lagning av det hela. Men det visade sig för svårt att arbeta ordentligt på den höjden så jag plockade väck det staget helt i stället. I morgon hade jag tänkt göra likadant på andra sidan så att det inte blir snedbelastning i masten när man sätter an akterstaget. 
Är det någon som är ledig på lunchen i morgon och kan hjälpa till att hissa mig? I dag gjorde Anna det ( med hjälp av en tysk som kom förbi) men hon är inte särskilt förtjust i det...   

Kommentarer
Postat av: folke

Jag hjälper dig, ring mig när du är på G. (0703-122251)

Folke

2008-08-18 @ 18:28:57
Postat av: Johan Sölve

Tyvärr sitter jag fast över lunchen annars hade jag gärna kommit.

Blir det segla av på kvällen då?

2008-08-18 @ 21:12:57
Postat av: Leif

Tack för det Folke.

Jag ringer!



Och japp Johan. Segling i morgon

2008-08-18 @ 21:23:09
Postat av: Eddie

Hoppas ni får bra segling imorgon... var ute och tränade 99:a idag! härliga vindar runt en 6-8m/s utanför malmö! Men jag kommer nästa tisdag!

2008-08-18 @ 23:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0