Premiären avklarad!

I ett fantastiskt väder dock nästan helt utan vind gick höstens första tisdagssegling i går. För vår del var det första testen av Saphira mot andra båtar. Målet var topp 5 och kravet topp 10. Nu tror jag att vi hamnade 7 eller 8 ( resultaten kommer under dagen) men det kändes ändå riktigt bra. Lite mer vind så tror jag att vi har stora chanser att blanda oss i toppstriden. De gånger det blåste till lite så märktes det direkt i båten och vi tog snabbt in på övriga gänget. Det var ändå bra att få en dag med lite vind så att vi kunde få lägga lite extra tid på manövrarna nu i början. Vi gjorde en del småmissar men i stort gick det bra. Vi fick upp och ner spinn 2 gånger gippade den 1 gång och det gick rätt ok. Båten är väldigt lätthanterad och allt sitter på ett logiskt sätt ( tack Peter ).
På tal om Peter så måste jag nu när allt är klart berömma honom. I vanliga fall så får man kanske en pärm med instuktionsböcker med båten när man köper den. Jag fick alla instuktionsböcker digitalt på ett usb minne dessutom fick jag en egenhändigt skriven instruktions bok om allt som kan tänkas på båten från riggspänning till historiska kappseglingsresulat. Lägg sen till en fullständig trimguide för båten i alla tänkbara väder. Imponerande!!!

Lite bilder från gårdagen:      

299708-7
Gårdagens vinnare var en kapad J 133 ( gänget från Mumm30 hade invaderat den när Lasse var på villovägar).De skötte sig bra Lars....

299708-5
Den här skönheten gick perfekt i de lätta vindarna och landade som 2:a

299708-6
Br 23:an tog tredje platsen. 

Fler bilder och resultat kommer på www.hss1910.nu 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0