Högre uppifrån?

Vindgivaren gick sönder när vi seglade hem från Götet för någon vecka sedan och i går hade jag samlat tillräckligt mycket mod för att bli upphissad i toppen och plocka ner den. Det gick bra och var inte så farligt som jag hade trott men 15 meter mast känns ändå högre uppifrån än nerifrån......

I dag är det tisdag! och nya seglingar. Vinden skall ligga på 8-10 m/s. Tyvärr så är alla mina vanliga gastar på andra uppdrag så därför kommer vi att köra utan spinn men det skall bli kul att få segla lite på riktigt och inte behöva driva ut ur hamnen som vi gjorde förra veckan. Lita på att Svante i folkbåten Svea blir svår i dag!

Kommentarer
Postat av: PUH


Grattis till sveriges snabbaste Nova.
Jag ser fram emot att möta denna Nova i helgens kappsegling i Skallkroken. PUH.

2007-08-21 @ 18:56:55
Postat av: Blur

Hir gick det!?

2007-08-21 @ 21:06:14
URL: http://www.blur.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0