Det gick inget vidare i dag....

Först fastnade fockskotet mitt i ett slag och vi fick inte loss det på ett tag. Sen dog vinden ner till ibland 2 m/s (ingen höjdare för oss) och sen tappade vi spinnakern i sjön. Ingen bra dag.

Vi hade precis fått spinnakern i topp när fallet släpper från seglet och spinnakern faller ihop som en säck i vattnet. Bara att packa ihop och nöjessegla hem. Vi landade trea denna gång också men den här gången räknade jag bakifrån....
Kameran hade jag glömt i bilen annars var det läge för foto då alla seglade om oss.
Vi fick hissa upp Eddie efter seglingen för att hämta ner fallet igen men det gick bra och nu är vi "fit for fight" igen.


Vann gjorde Mummpojkarna (eller M30 som den heter numera) med nya segel och sänkt lys (1,36). En bra kombination!

Resultaten finns här


Kommentarer
Postat av: Johan S

Sorry boys, jag skulle inte ha svikit er ;-)

2008-05-20 @ 22:50:56
Postat av: Leif

Nu vet du hur det går när du inte är på plats! Så våga inte banga ur fler gånger ;-)

2008-05-21 @ 09:29:03
Postat av: Eddie

Ja! nu glömmer vi och tar nya tag... själv fick man tillbaka självkänslan efter en bra genomförd torsdags segling igår =)

2008-05-23 @ 13:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0