Stort TACK!

Till skallkroken för helgens evenemang. En succé som lär bli svår att slå på ett tag.
Vi flyttade ut i fredags med familjen och hade en fantastisk helg i skallkrokens hamn med sol, bad och fina seglingar.
Resultatmässigt var det kanske ingen höjdare då vi blev 11 av 27 startande i Raceklassen. Men om man lägger till att vi fick låna in min syster och hennes pojkar som gastar i sista stund och att några av dem har aldrig suttit i en segelbåt förut så blir resultatet bättre. Om man sen dessutom lägger till att banan såg ut som om den var ritad av Kurt Olsson med 5 spinnakersättningar och nedtagningar där vi valde att inte sätta 2 gånger för att spara besättningen så är jag faktiskt rätt nöjd. 
Förlåt får jag också säga till besättningen för mitt ordval i många situationer. Det är klart att det är svårt att skota hem när man inte vet vad det betyder...
Men som sagt efter förutsättningarna så tycker jag att vi fick godkänt.
Ett annat stort tack går till Axel, min äldsta son (11 år), som ställer upp i alla lägen och seglar med både på kappsegling och transporter. Att han dessutom står ut med mig när jag trampar honom på foten och sen klagar på honom för att han tappade kursen är nästan värt medalj ( förlåt igen Axel).
Efter seglingarna var det middag på bryggorna med live band, god mat och dryck. När solen gick ner och stämsång hördes från kalastälten så slocknade också den minsta varianten Danielsson. 

Så än en gång. Tack till er på skallkroken som såg till att vi andra fick en trevlig segling och en trevlig kväll.
Och grattis säger vi till pojkarna i PUH som var årets vinnare.

Resultat kommer på www.skallkroken.com



Näst sist i familjeklassen men lägg märke till slangen från länspumpen...
 


X79:an som blev vår största rival på banan. Men vi tog dem till slut.


 




  

Kommentarer
Postat av: Peter Gustafsson

Vad händer om man blandar flera klubbar med brinnande intresse av att segla.



- Hallandsseglingen 2008!!!



Visst är Vi stolta att fått ihop allt (väder, folk, båtar m.m.)



Men detta känns som att Vi tillsammans kan göra vårt intresse för hav och vatten stort.



Att sedan sätta familjen på relings listen blir bara bäst.



Med den blinken som dina killar har så är seglingen på hög nivå inom kort.

//pg

2008-06-09 @ 12:02:58
Postat av: Johan S

Synd att jag missade...

2008-06-09 @ 12:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0