Optimistrace

Axel och jag var nere i dag och testade lite Optimistsegling inför seglarskolan som killarna skall gå på i veckan. Optimister är inte byggda för mig kom jag snabbt på. Men annars var det roligt. Mina extra kilon i förhållande till Axel märktes dock. Det är inte kul att bli omseglad i lä...
Vi hittade en bra bana att köra kryss/läns på och körde 3 race. Första vann jag och då gjorde jag misstaget att förklara för Axel vad han hade gjort för fel och sen var det kört. Nästa race vann han med god marginal även om jag tog lite i slutet men sista racet var ren utklassning. En kille med stort leende väntade i mål med kommentaren " om du vill kan jag ta över rodret även på tisdagarna"
   


Kommentarer
Postat av: Johan S

Heja Axel! :)

2008-06-22 @ 22:30:38
Postat av: Eddie

Det blir kanske en tidig generationsväxling vid rodret på Saphira....=)

2008-06-23 @ 21:48:59
Postat av: Leif

Börjar likna myteri det här...

2008-06-23 @ 22:43:04
Postat av: Jocke

ufffhh, misstag det där med att förklara vad han gjort för fel...

2008-07-11 @ 22:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0