Ändring av riggen

Tror att jag har fått till det. Jag började med att släppa under och toppvant helt. Sen tryckte jag med hjälp av förstaget masten framåt så att det blev plats mellan baksidan av masten och masthålet. Där monterade jag två st gummiplattor. Därefter spännde jag upp vanten på nytt. Nu la jag några extra varv på toppvanten och släppte något på undervanten.
Innan jag började så var masten i princip rak. (Storfallet är neddraget till början på bomen och används som referens)


Efter att jag var klar så såg det ut så här:


Ganska stor skillnad. Om man sen drar akterstaget så blir böjen rejäl.
   

Han dock inte provsegla men på tisdag blir det ny test.

Kommentarer
Postat av: Johan Sölve

Ser kanon ut. Har du kortat häckstaget också?

2008-08-24 @ 21:29:37
Postat av: Jocke

Hellre lite för plan än för bukig, var inte rädd för att ganska tidigt ta hem på både uthal och iaf lite grann i häckstaget men vänta med att ta hem i cunningham...



///Jocke

2008-08-26 @ 18:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0