Smygtitt..

Vi jobbar på en ny hemsida till HSS och börjar närma oss. Strukturen och designen sitter (tror vi) men nu vill vi ha lite åsikter. Saknas något, ser något konstigt ut?varför?mm. Det saknas massor av text men det kommer..

Sen vill jag också rikta ett ord till er som har lite övertro på att en ny hemsida är lösningen på allt. Detta är ett verktyg för publicering - mycket enklare än det gamla systemet - men bara ett verktyg. En levande hemsida kräver en levande klubb och ett levande engagemang. Många fler kommer att ha möjlighet att lägga in artiklar, frågor mm. mm. men det krävs också att ni verkligen gör det också.

Jag vill också att all information skall gå ut till alla och att information som går ut förutsätter att ingen vet något. Inte av den typen som finns i dag där man förutsätter att man har varit medlem i klubben de senaste 30 åren och kan alla rutiner...

Speciellt vill jag uppmana styrelsen att de tar sig i kragen. Jag har ett antal gången påpekat att om de bara förser mig med information så kan den också komma ut på hemsidan. Kan man skriva ut ett protokoll och hänga upp det i klubbstugan så kan man också maila detta vidare så att det kan komma ut på hemsidan. Det kan inte vara meningen att man skall vara tvungen att ta sig ner till klubbhuset för att läsa ett protokoll - tänk miljö!
   
Juniorsidan är i dag ett föredömme för hur sidan kan och borde fungera - läs och lär.

Vi kommer att hålla lite utbildningar för att alla som skall ha möjlighet att lägga in och redigera på hemsidan - ju fler desto bättre enligt mitt tycke.

Och en sista sak - hemsidan bits inte - var inte rädd för att kommentera, ställa frågor, tracka varandra efter tävling (kolla skallkroken de är mästare på det och det är kul att läsa) mm. det är era inlägg som gör den levande!

Adressen är   http://www.webforum.com/halmstadss/web/page.aspx  men blir den vanliga när vi är klara.

Kommentarer
Postat av: folke

Ser kanon ut....respekt!!

2008-04-30 @ 15:28:23
Postat av: Stefan Larsson

ÄNTLIGEN! Någon som vill och kan med hemsidan, jag skriver gärna och får vi ett modernt och användar vänligt forum så lyfter antagligen klubben ett snäpp... Toppen jobb, jag lyfter på hatten.
Stefan Larsson JK.

2008-04-30 @ 20:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0