Framtiden säkrad

Från en liten skara till en stor. Med hjälp av Svärmor så kunde både Anna, Axel, Isac och Svärfar följa med sen ringde min syster också och kom med sin son så till slut blev vi många i båten men det var bara roligt.
Jag hade lovat Isac att vi inte skulle köra med spinnaker ett löfte som jag höll även om det var mycket svårt att se båt efter båt segla om oss på undanvinden hem. Men halvvinden och kryssen gick, med tanke på besättningen, mycket bra och hade vi kört med spinn så hade en placering 6-8 varit troligt. Nu blev det placering 15 av 23 så det blev ändå inte så illa. Vi startade ju också på tiden för lys 1,14 så de två minuterna ner till 1,11 hade gjort yterligare några placeringar. 
Men det viktigaste var att Isac var med och tyckte det var kul. Nästa gång tyckte även han att vi skall prova med spinn igen.
image38
Framtidens gastar i Saphira.

299708-42
Och samma i Miss More

I övrigt var det träbåtarnas dag med Nils-Erik Bengtsson i en J14 på första plats och folkbåten Svea med Svante Svensson i på tredjeplats. Tvåa blev vår startkamrat Bannern PUH med herr Norrgren i Grattis!! till er alla.   
image40
Nils-Erik i en J14

image41
Svante i sin Svea

Hur gick det för vår antagonist då? Jo de var före oss i mål men jag antar att chatten på sailguide kommer att handla mycket om tjuvstarter i dag.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0